niedziela, 16 maja 2021

Temat: Tworzymy grę w zgadywanie liczby

Po dokładnym zapoznaniu się z treścią tego tematu

powinniśmy umieć:


  1. Napisać program w języku Scratch wykorzystujący polecenia 
    zamieniające tekst na mowę.



                                                    

   Na dzisiejszych zajęciach języka Scratch spróbujemy wykonać program, w którym wykorzystamy rozszerzenia zamieniające tekst na mowę.




Opis gry

1. Zaprogramuj grę w zgadywanie liczby zgodnie z podaną listą kroków. Nie pokazuj wartości zmiennej szukana na ekranie.

2. Uruchom grę i sprawdź jej działanie dla różnych danych (wartości zmiennej szukana).

3. Zmień tło i postać duszka (rys. 6.). Dodatkowo po wyświetleniu napisu „Gratulacje! Odgadnięta liczba to” i wartości zmiennej szukana duszek dziewczynka ma zagrać w koszykówkę , czyli powtarzać wielokrotnie zmianę kostiumu.

4. Zapisz program w pliku pod nazwą Zgadnij liczbę.

5. Zagraj z kolegą lub koleżanką w zgadywanie liczby. Wpisz szukaną liczbę tak, aby przeciwnik jej nie widział. Uruchom grę na pełnym ekranie.

Wskazówka: W programie zastosuj polecenie powtarzaj aż liczba=szukana. Gra będzie ciekawsza, jeśli gracze nie będą znali wcześniej szukanej liczby. Liczbę może wylosować komputer.

Wprowadzenie danych wejściowych





 



Decyzyjna część programu




Wyświetlenie wyniku działania programu





Zamiana tekstu na mowę





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Temat: Tworzymy grę w zgadywanie liczby

Po dokładnym zapoznaniu się z treścią tego tematu powinniśmy umieć: Napisać program w języku Scratch wykorzystujący polecenia  zamieniające ...